LOK-groepen als leergroepen op het spanningsveld tussen theorie en praktijk. Verkenning van een denkkader
LOK-groepen als leergroepen op het spanningsveld tussen theorie en praktijk
Verkenning van een denkkader
LOK-groepen zijn bedoeld als leergroepen; men tracht er de deelnemende artsen iets bij te brengen. Bij kennisoverdacht spelen verschillende aspecten een rol. Vooreerst: welke kennis wil men overbrengen? Ervaringskennis beklijft het meest en blijft het langst hangen, maar hoe komt men ertoe? Ten tweede: hoe vatbaar is de groep voor kennisopname? Elke groep doorloopt immers verschillende ontwikkelingsfasen. En ten slotte: welke begeleidingsstijl moet de LOK-moderator hanteren om de groep te mot...
Verder lezen? Aanmelden...
Ben je Domus Medica lid of Huisarts Nu abonnee? Dan kan je na "Aanmelden" het volledige artikel lezen. Ben je nog geen lid of abonnee, dan word je na "Aanmelden" naar het juiste formulier gestuurd.
Aanmelden- Eenmalig aanmelden
- Lees alle artikels van HuisartsNu digitaal
Hulp nodig?
Contacteer ons bij problemen